Ako to vlastne robíme ?

V plnom rozsahu aplikujeme do práce s deťmi výchovný program PRIDE a individuálnu prácu s dieťaťom a rodinou.

Každá vychovávateľka má jedno alebo dve deti v individuálnej starostlivosti. Tá veľmi dobre pozná rodinnú a zdravotnú anamnézu, všetky ďalšie hodnotenia a správy o svojom dieťati. Pozná príčiny prečo bolo dieťa vybraté z rodiny. Vlastným pozorovaním a  za spolupráce psychológa rozpoznáva jeho potreby a vývinové oneskorenia a mapuje jeho silné stránky a potreby, spoznáva straty dieťa a pracuje s nimi. Robí pre neho dlhodobý plán, ktorý sa však môže počas pobytu dieťaťa v Slniečku aj zmeniť Spolupracuje s biologickou rodinou a snaží sa o návrat dieťaťa späť, alebo aspoň kontakty s ňou. Snaží sa o integráciu dieťaťa do širšieho okolia, rozvoj dlhodobých vzťahov a učí ho sociálnym zručnostiam ale aj  tímovému životu  s inými deťmi a dospelými vo svojej skupine. Využíva pri tom všetky nástroje individuálnej práce s dieťaťom. 

Vychovávateľka sa maximálne snaží o vytvorenie vzťahu s dieťaťom, aby ten vzťah bol obojstranný. Snaží sa o vytvorenie dôvery, istoty, priateľstva so „svojou“ tetou. Je mu pomocníčka, priateľka, „bútľavá vŕba“, nemoralizuje, neodsudzuje, netrestá. Využíva aj možnosti neverbálnej komunikácie podľa veku a potreby dieťaťa. Tieto dokážu robiť malé divy, otvárajú srdcia, vzniká dôvera. Vzťah medzi dieťaťom a tetou sa upevňuje cez List dieťaťu ktorý v priebehu polroka rozmieňajú spolu s dieťaťom na „drobné“ cez mesačné individuálne plány. Teta robí s dieťaťom alebo ho usmerňuje pri jeho Knihe života. So svojim dieťaťom chodí k lekárom, na ZRPŠ, na nákupy a všade kde teba byť pri dieťati.